MAGYAR REKLÁMETIKAI KÓDEX
3. Cikkely
(1) A reklámnak jogszerűnek,
tisztességesnek és igaznak, tényállításának valósnak kell lennie.
(2) A reklámot a szakmai
gondosság követelményeinek megtartásával és társadalmi felelősségérzettel kell
elkészíteni.
(5) A reklám tényállításainak
valósnak kell lenniük. A reklám sem szövegével, sem képi elemeivel, sem
összhatásában nem lehet alkalmas a fogyasztók megtévesztésére.
(6) A reklámozásban figyelembe
kell venni a társadalom általánosan elfogadott erkölcsi-etikai normáit,
valamint a közízlést.
(8) Egyetlen reklám sem
ronthatja a reklámszakma hírnevét, illetve nem ingathatja meg a
reklámtevékenységbe vetett közbizalmat.
4. Cikkely
(1) A reklám nem tartalmazhat
olyan elemeket, és nem kelthet olyan összhatást, amelyek sértik a társadalom
általánosan elfogadott erkölcsi-etikai normáit.
(11) Az olyan termék vagy
szolgáltatás reklámozása során, ahol az értékesítés módjából adódóan a
fogyasztó kizárólag a reklám alapján dönt (pl. áruküldés, online kereskedelem),
a reklámozónak különösen nagy figyelmet kell fordítania a pontos és részletes
tájékoztatásra.
10. Cikkely
(1) A reklám nem lehet
megtévesztő. A megtévesztésre alkalmasság vizsgálatakor a reklámot
összhatásában kell vizsgálni.
(5) A reklámban az áru lényeges
tulajdonságára vonatkozóan közölt adatok, tények legyenek valósak, és szükség
esetén elfogulatlan és szakszerű vizsgálattal egyértelműen igazolhatók.
(11) Az olyan termék vagy
szolgáltatás reklámozása során, ahol az értékesítés módjából adódóan a
fogyasztó kizárólag a reklám alapján dönt (pl. áruküldés, online kereskedelem),
a reklámozónak különösen nagy figyelmet kell fordítania a pontos és részletes tájékoztatásra.
|